onsdag, december 21, 2005

Litteratur: McSweeney's Quarterly Concern #13















Detta är inte en recension, det är mest bara en kärleksförklaring. För den är äntligen min. McSweeney's Quarterly Concern #13, serienumret, som jag tjatat om sedan i våras, är nu äntligen i min ägo. Jag överdriver inte när jag säger att jag har dansat fram på moln idag. Ända sedan ett mail igår informerade mig om att boken var skickad från Bokus.com, har jag varit som ett litet barn inför julafton. Under hela morgonen satt jag i fönstret och spanade efter postbilen, på samma sätt som jag som barn spanade efter jultomten, och när den väl dök upp rusade jag med bultande hjärta ner för trappan och ut på gården, där ett stort brunt paket väntade i brevlådan.

Framför mig har jag nu timmar att spendera med serieförfattare som Art Spiegelman, Daniel Clowes och Robert Crumb. För att inte tala om alla andra, för mig tidigare okända, fantastiska förmågor som jag nu kommer att få stifta bekantskap med.
Jag kan inte vänta.
Jag lär återkomma.

Etiketter: , , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

bilderna blev ju bra också! ramar in lite snyggt. och ja, du var som ett barn som väntar på tomten. :D

11:49 em  
Anonymous Anonym said...

bilderna blev ju bra faktiskt, ramade in texten lite grann och grejer. och ja, du var som ett barn som väntar på tomten! :D

11:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home