onsdag, november 30, 2005

Dagbok: Morgondagens checklist.

- Inte jobba (Ledig.)
- Ringa min hyresvärd och meddela vilka tapeter jag valt till min väntande lägenhet.
- Kolla efter mail från Bona Folkhögskolas vaktmästare Victoria, för att se om hon sitter på någon information om min försvunna post.
- Ringa Lasarettet i Motala och be dem skicka mina sjukjournaler till Karlskoga Lasarett.
- Förhoppningsvis hitta skivor med Air, Chick Habit och Pellumair i brevlådan, om så är fallet: lyssna på dem. Om inte: knyta näven och lyssna på Erik de Vahl tills jag lugnat ner mig.
- Skicka ledighetsansökan, kontrakt och skattesedel till Uniflex.
- Hålla mig borta från datorn så mycket som möjligt, istället försöka hålla ögonen riktade mot de två Haruki Murakami-böcker jag kämpat med under en längre tid.
- Tvätta.
---
På tv har de lovat snö i dagar nu, men inte heller denna afton faller något från himlen. Bara ett tunt, tunt lager, knappt mer än frost, täcker marken. Jag fick helt plötsligt lust att citera Hjalmar Söderberg, så det gör jag.

"Jag har skaffat mig nya gardiner i mitt arbetsrum: helt vita. Då jag vaknade i morse trodde jag först att det hade snöat; det var alldeles samma dager i rummet som när den första snön har kommit. Jag tyckte jag kände lukten av nyfallen snö.

Och snart kommer den, snön. Man känner den i luften.

Den skall vara välkommen. Låt den komma. Låt den falla."

Etiketter: