måndag, november 21, 2005

Dagbok: Mitt jobb, etc.

En helg av konstant arbete är avklarad; jag kom ut helskinnad på andra sidan. Faktum är att det var riktigt roligt att jobba. Med trevliga arbetskamrater omkring mig tror jag faktiskt att jag skulle kunna stå ut var som helst. En vis människa sa en gång att snälla nördar är de bästa människorna, och jag är konstant omgiven av snälla nördar på min arbetsplats. Det är kul.

Annat kul just nu: The Clienteles "Suburban Light" landade i min brevlåda idag, och den är fantastisk, precis som väntat. Faktum är att den, efter bara några lyssningar, känns som det bästa de gjort. Mer melodiös än "The Violet Hour", samtidigt som den känns mer drömsk än "Strange Geometry". Det bästa av två världar.

Fyndade film på Smartys idag: "Tokyo Noise", en dokumentär av Kristian Petri, Jan Röed och Johan Söderberg. Ser fram emot att se den. Tokyo, ja Japan i största allmänhet, fascinerar mig.

Skivbyte med syrran ikväll. Jag fick My Bloody Valentines "Isn't Anything" mot The Smiths "Best... 2". Ett bra byte, för båda parter. Vad ska jag med en Smiths-samling till? Jag borde ha alla deras album istället, trots att Morrissey känns lite inaktuell i mitt liv för tillfället. En till MBV i skivstället känns däremot klockrent.

I övrigt kan jag, just idag, hålla mig för skratt, för jobbmässigt var det här en värdelös dag. Alla kunder var allmänt griniga, och jag lyckades inte hjälpa hälften av de stackars satar som hade oturen att bli kopplade till min telefonstation. Kanske var det därför de var sura. Jag vet inte. Jag hoppas bara att morgondagen går bättre, och framförallt att den går snabbt. På onsdag är jag ledig.

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Moyof said...

kul att höra att du trivs på transcom. :) bra jobbarkamrater är ett måste.

6:53 fm  

Skicka en kommentar

<< Home