måndag, november 07, 2005

Dagbok: Update.

Jag har jobb. Det är därför jag inte skriver särskilt mycket längre, jag är helt enkelt för trött när jag väl kommer hem från jobbet. Det kommer bli bättre med tiden, jag kommer att bli bättre med tiden. De här första två veckorna är utbildning, sen blir dagarna betydligt kortare, då jag egentligen bara jobbar 67,5 %. 16 - 20 på vardagarna och 8 - 18:45 varannan helg. Mycket OB och ganska korta dagar. Skönt. Nu återstår bara att flytta och få jobbet förlängt också, så blir livet riktigt drägligt sen.

Förra helgen var jag i Nora och festade med en del trevligt folk, en del extra trevligt folk från min gamla skola, och en del bonnpajasbackslicks med Stockholmskomplex. Det var, trots en något hotfull stämning, hemskt roligt. På natten trängde vi ihop oss i ett litet litet rum på övervåningen. Fönstret var öppet, det var iskallt, men jag kurade ihop mig brevid Kristofer på en madrass på golvet, och det var väldigt mysigt och bra.

I övrigt är det mesta sig likt. Jag fortsätter med frilansandet, trots att jag jobbat heltid förra veckan, och det gör att jag känner mig rätt sliten. All work and no play makes Niklas a dull boy, I was looking for a job and then I found a job, and heaven knows I'm miserable now, etc.

Etiketter: