tisdag, oktober 11, 2005

Dagbok: The basement tapes.

Den här veckan bor jag i källaren. Brorsan är i Malmö, och jag lånar hans lägenhet under tiden. Och ja, min bror bor i källaren. Det är rätt soft faktiskt. Jag har min dator där. Jag har alla mina skivor där. Jag har inte tillgång till internet där, men det innebär bara att jag får betydligt mer gjort än vanligt. Igår inledde jag min årliga skivinventering. Mer om det i kommande inlägg.
--
Det går segt att läsa just nu. Jag lyckas ständigt bli distraherad. Att jag dessutom, för tillfället, tragglar på med fyra böcker på samma gång, gör ingenting lättare.

John Fante - Ristat I Damm
Norman Mailer - Hjortparken
Nikanor Teratologen - Apsefiston
Roque Falcón - Jonny Blir Kriminell
--
Min exklasskamrat Sara berättade just via folkbildningsnätet att jag borde kunna skrivas in på Af Kultur i Örebro. Jag hoppas hon har rätt, för det låter som himmelriket. Man ska tydligen kunna gå en kurs i InDesign. Jag skulle verkligen behöva en uppfräschning av mina tidningsredigeringsskills. Det vore perfekt.
--
Aftonbladet skriver att för mycket cyklande kan göra män impotenta. Niklas väldokumenterade hypokondri + ett idogt cyklande mellan Arbetsförmedlingen och hemmet + en sadel hård som asfalt = skräck.

Etiketter: ,