tisdag, februari 19, 2008

Svammel: Lägesrapport.

Jag har hostan från helvetet att tampas med, och är därför sjukskriven. Det finns mycket jag borde använda den lediga tiden till, men jag orkar inte mycket mer än att ligga på sängen och se timmarna rinna ur händerna på mig. När hostattackerna kommer kravlar jag mig upp till spisen och ordnar till varm mjölk med honung. Varm mjölk med honung. Det borde man dricka oftare. Tanken att det här vore ett bra tillfälle att lära sig dricka whiskey har också slagit mig. Men det är ont om systembolag i Hallonbergen.

Så passande då att jag bara bor kvar här i ungefär fyra dagar till. Sedan skakar flyttlasset iväg till en liten etta i Mälarhöjden. Det känns fint. Jag har bott där förr, och tycker mycket om området. Närheten till vattnet, till grönområden, till Liljeholmen och - i förlängningen - Södermalm och alla vännerna och utelivet. Banankartongerna är inte ens halvfulla, men det ska nog ordna sig. Bara jag kvicknar till ska jag nog klara av att packa lite. Och åh, snabb fråga: är det en god idé att transportera sina Bennohyllor som de är, med skivor och allt? Det låter lite riskabelt, men det skulle onekligen förenkla saker och ting betydligt. Någon som har erfarenhet av detta?

För övrigt har jag till min förvåning upptäckt att jag plötsligt tycker att film är så mycket roligare att lägga tid på än musik. Kanske är det för att jag inte känner samma ha-begär inför filmer som för skivor. Jag kan se dem och uppskatta dem, men jag måste inte ha dem stående i någon hylla någonstans. Lämpligt med tanke på min nuvarande ekonomi.

Etiketter: