söndag, februari 03, 2008

Svammel: Hycklare?

Å ena sidan: ja, detta är helt vidrigt, och människan är uppenbarligen en idiot. Jag blir genuint förbannad när jag hör hans skitsnack, och min första impuls är, precis som de människor som postat arga mail, kommentater och videoresponser, att karln borde ha sparken.



Å andra sidan: när Trey Parker och Matt Stone lät en tecknad Steve Irwin figurera i "South Park", med en stingrocka genom bröstkorgen, blott en vecka efter att den verkliga förlagan omkommit, tyckte jag det hela var jätteroligt. Smaklöst och elakt, men roligt. Visserligen skapade det en del rabalder det också, men jag tror ändå att de flesta reagerar starkare på John Gibsons häcklande av Heath Ledger. Vad beror det på? Ligger hela skilnaden i det faktum att "South Park" är roligt, medan John Gibson bara är fånig och äcklig? Får man skoja om vad som helst så länge man är rolig?
Jag har inget svar, det här är inte "Jeopardy".

Etiketter: , , , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Både osmakligt och onödigt.

Och jag vill helst slippa höra ett ord till om Heath Ledger.

10:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home