torsdag, februari 12, 2009

Litteratur: Liten bok-update.

Läste ut Patricia Highsmiths "Skuggan Av Ett Ansikte" på bussen häromdagen. Min första Highsmith, och den levererade verkligen. Smått beroendeframkallande och faktiskt väldigt oförutsägbar. Den grekiska övärlden var också en ganska trevlig backdrop till intriger, utpressning och ond bråd död. I hyllan ovanför min säng väntar två andra Highsmith-romaner på att slukas. Skrovmål jag ser fram emot, men som ändå får vänta. Har en hel del böcker som får gå före. Har också en hel del böcker jag spanar efter. Här är en kort lista på romaner jag är nyfiken på just nu:

James Crumley - En Sista Riktig Kyss
Per Gunnar Evander - Det Sista Äventyret
Richard Yates - The Easter Parade
Tom Wolfe - Trippen

Cormac McCarthy - Vägen
Junot Diaz - Oscar Waos Korta Förunderliga Liv
Joyce Carol Oates - Blonde
Johan Kling - Människor Helt Utan Betydelse

Etiketter: ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Och "Blonde" då? Vavava?!

8:33 fm  
Blogger Niklas said...

Sant. "Blonde" har lagts till. Och Johan Klings "Människor Helt Utan Betydelse" också.

8:36 fm  

Skicka en kommentar

<< Home