torsdag, februari 05, 2009

Litteratur: Nu läses #5.

Maja Ekelöf - Rapport Från En Skurhink

Maja Ekelöf kom från min hemstad Karlskoga. Hon arbetade som städerska. Hon var trött och sliten, men förmådde trots detta engagera sig mer i omvärlds- och samhällsfrågor än undertecknad, trots att mitt kontorsjobb i jämförelse är relativt stilla och monotont. Det finns inte så mycket att glädja sig åt här i världen, men det faktum att Maja Ekelöf tilldelades Ivar Lo-priset är faktiskt så vackert och, ja, rätt, att jag blir fullständigt tårögd av lycka bara jag tänker på det.

Etiketter: , ,

2 Comments:

Blogger Valdemar said...

Det är väl ofta så att när man har mycket att vinna på att engagera sig i en fråga så gör man det. förmådde med å förresten.

12:04 fm  
Blogger Niklas said...

Fast jag tror inte direkt hon hade så mycket att vinna på att engagera sig i Vietnam-kriget och liknande.

Ha, stilig felstavning. Åtgärdat nu. Tack!

8:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Home