lördag, januari 24, 2009

Musik: Be a Debaser.



Har inte visat mig på Debaser särskilt många gånger det senaste året, men första veckan i mars blir det hela två besök. Jag tillhör nämligen den lyckliga skara människor som fått biljetter till den omtalade Glasvegas-spelningen. Väldigt roligt, även om jag på sätt och vis kan känna att jag inte riktigt är värdig. Jag gillar Glasvegas, riktigt mycket rent av, men jag äger inte ens skivan. Men biljett har jag, och någonstans sitter ett superfan och gråter bittra tårar över att ha blivit utan. Sånt är det väl, livet.
--
Bara någon dag innan, torsdagen 5:e mars närmare bestämt, står mina favoriter The Zombies på samma scen. Jag var länge skeptisk till att gå dit, men min bror fick mig på (förhoppningsvis) bättre tankar. Återföreningar av gamla 60-talsband brukar ju vara rätt plågsamma historier, men enligt ryktet ska Colin Blunstones solouppträdanden de senaste åren ha varit riktigt njutbara. Det betyder ju inte nödvändigtvis att en spelning med gamla bandkamraterna i Zombies är lika roligt att beskåda, men på det är jag beredd att riskera tre hundralappar. Det kan ju bli alldeles underbart...

Etiketter: , , , ,

2 Comments:

Blogger thisismycat said...

Jag var själv tveksam till Zombies, men på Spotify finns det livelåtar när de spelade Odessey & Oracle trettio år senare och det lät faktiskt helt okej. Så, även om de inte är lika stiliga som förr så kan det nog bli bra.

7:39 em  
Blogger Niklas said...

Man hoppas ju det. Ska kolla upp låtarna på Spotify.

12:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home