söndag, januari 04, 2009

Svammel: Loppisfynd, igen.

Jag var på loppis med Mikaela och Moa igår. Moa har nyligen flyttat och letade därför möbler och annat smått och gott till bohaget. Mikaela och jag letade inte efter något särskilt, men behöver inga ursäkter för att snoka runt på loppisar. Första anhalten var Myrorna i Ropsten. Jag hittade inte särskilt mycket, men en snygg tröja, Bruce Springsteens ”The River”, två Patricia Highsmith-romaner ("Skuggan Av Ett Ansikte" och "Djupt Vatten") och en Paul Auster-dito ("Att Uppfinna Ensamheten") for jag iallafall därifrån med. Nästa anhalt var en stor loppis i Vårberg. Till en början såg den inte mycket ut för världen, bortsett från storleken, men en stunds snokade gav resultat. Jag hittade två seriealbum; ”Akira” och ”Ghost In The Shell” samt tre vinylskivor; en R.E.M. ("Dead Letter Office"), en John Lennon ("Double Fantasy") och en Bread ("Manna"). Good stuff.

Roligaste fyndet gjorde dock Mikaela: Beach Boys "Wild Honey" för en tjuga, mitt framför ögonen på en avundsjuk Stockholmsnatt-hipster.

Etiketter: , , , , , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh, stackars lilla hipstern!

5:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home