onsdag, december 31, 2008

Svammel: 2008.

Jag börjar skriva detta årets sista dag. När jag blir klar får tiden utvisa. 2008 har varit ett år som blir svårt att toppa. Mycket har hänt, och det mesta har varit bra, ganska stort och ganska omvälvande.

Tre händelser som dominerat mitt 2008 (i kronologisk ordning):

1. Ny lägenhet. Efter ett par år av flyttande hit och dit mellan olika andrahandsboenden beslutade jag mig äntligen för att köpa lägenhet. Jag hade föredragit att hyra, men väntetiderna på lägenheter i drägliga områden är så långa att det aldrig var ett realistiskt alternativ. En liten men naggande god etta i Mälarhöjden blev det till slut, efter irrfärder och visningar i Axelsberg, Årsta, Kärrtorp och Enskede. Okej, lägenheten i Enskede var nog mitt förstahandsval, men Mälarhöjden var mycket god tvåa. Jag trivs fantastiskt bra här, och det är oerhört skönt att äntligen vara ute ur andrahandspaniken. Att boendekostnaderna fördubblades och att jag gick på knäna de första månaderna, det är av underordnad betydelse.

2. Ny kärlek. Under sommarens allra första darrande veckor tog jag ett par glas tillsammans med en nyfunnen nätbekant. Det utvecklades till något betydligt större. Mycket mer kanske inte bör sägas om saken på en publik (ha!) blogg som denna, men det senaste halvåret har varit väldigt fint.

3. Nytt jobb. Näst sista veckan före semestern ringde min mobiltelefon och jag kallades på intervju. Några dagar senare; erbjudande om nytt jobb. Ytterligare några dagar senare tackade jag ja och en två år lång era var över. Hej då dålig lön och enerverande monotona telefonsamtal! Hej högre lön och nya enerverande monotona telefonsamtal!

Etiketter: