onsdag, januari 14, 2009

Svammel: Lägesrapport.

Datorn lever, och går som en klocka, med ett undantag. CD/DVD-brännaren. Rätt lampor lyser, luckan kan öppnas och stängas, men datorn känner inte av den. Högst irriterande. Jag är ju fortfarande skivkonsument i allra högsta grad, och spelar skivor i datorn från att jag kommer hem från jobbet tills jag går och lägger mig på kvällen. Nu är ju detta inte nödvändigtvis ett svårlöst problem, men det är likväl irriterande. Tips på lösningar mottages tacksamt.

Etiketter:

7 Comments:

Blogger Martin said...

Avhjälpte ett liknande problem med att lossa spelaren ta ut den och skjuta in den hårt igen. Vet dock inte om det är att rekommendera. Jag gjorde det i frustrerad irritation och kanske bara hade tur som fick det att funka.

4:59 em  
Blogger Niklas said...

Tack för det tipset. Av någon anledning verkar den ha hoppat igång av sig självt nu. Får se om den fortsätter fungera eller lägger av igen.

5:53 em  
Blogger thisismycat said...

Är det av fåfänga du spelar alla skivor i datorn eller har du ingen vanliga cd-spelare?

11:47 fm  
Blogger Niklas said...

Du kallar det fåfänga, jag kallar det kalenderbitande.

(Jag har en alldeles utmärkt cd-spelare utanför datorn, tackar som frågar)

1:05 em  
Blogger Martin said...

Bra att den funkar. Kände mig väldigt gammal när jag till slut förstod det där med fåfängan...

5:09 em  
Blogger thisismycat said...

Jag blir tokig när jag ska spela skivor i datorn. Tycker inte det känns rätt och det finns inget bra program och det är krångligt att byta och så. Därför bortser jag från min last.fm-statistik och spelar den mesta musiken i stereon.

7:59 fm  
Blogger Niklas said...

Krångligt att byta? För min del innebär ett byte att jag måste resa mig upp ur soffan (hiskeligt jobbigt), böja mig ner eftersom cd-spelaren står på golvet (ännu jobbigare), försöka tyda siffrorna som indikerar vilket fack i cd-växlaren man valt (svarta siffror mot svart hårdplast, lyckat) och därefter trycka på play. Då är datorn smidigare. För mig.

8:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home