måndag, juni 01, 2009

Svammel: Nyhetstwittrande.

Fastnade i nyhetsrapporteringen kring det försvunna Air France-planet. Då pressen inte haft särskilt mycket att komma med har jag sökt mig till Twitter för information. Fascinerande. Klockan är nu 13:30. Nyhetsförloppet har varit som följer:

ca 12:00: Nyheten färsk. Folk klipper och klistrar rubriker direkt från nyhetssidorna. Rundar av med ledsen smiley.

ca 12:15: Lägger till saker som "Not looking good for lost Air France plane" och "My prayers to the passengers on the Air France plane".

ca 12:45: Rykten. "Debris found in water outside of Brazil", "Accident or terrorists?"

ca 13:00: Förvirring. "French environment minister says the Air France " was hijacked," the BBC reports.", "CP24 learns French Environment Minister says Air France plane had an 'accident' was not hijacked."

ca 13:15: "Is it possible that this missing Air France plane is just a J.J. Abrams publicity stunt to promote the final season of Lost?"

Jag är förvånad att det inte kom tidigare.

Etiketter: , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Min första tanke var UFO:s, Bermudatriangeln och liknande. Jag måste dra ner på mitt Star Trek-tittande.

3:31 em  
Blogger Niklas said...

Ja, det var typ samma här. Nu har de ju fortfarande inte hittat planet, så man vet ju inte vad man ska tro riktigt.

9:02 fm  
Anonymous Anonym said...

I want to believe!

10:09 fm  

Skicka en kommentar

<< Home