tisdag, maj 19, 2009

Musik: Lennart Persson död.

Lennart Persson är död. Tråkigt, riktigt tråkigt. Höll sällan med till hundra procent om det han skrev, men han framstod alltid som en väldigt varm och sympatisk människa, och han hade pondus, kunskap och en stilkänsla som de flesta bara kan drömma om. För min musikutveckling har han, främst genom sina recensioner på Feber.se (som jag upptäckte i bokform, först efter att sidan lagts ner) betytt en hel del. Även om Jan Gradvall och Andres Lokko skrev mer om "min" musik, var det omöjligt att inte inspireras och imponeras av Perssons kunskapsarsenal. Framförallt fick han mig att upptäcka Mink DeVille i och med sin text om "Just To Walk That Little Girl Home", och för det är jag evigt tacksam.

Vila i frid.

Etiketter: , , , , ,

1 Comments:

Anonymous Gorillan said...

Lokkos krönika var faktiskt lite tårdrypande. Ingen förtjänar att dö vid 58 års ålder.

1:17 fm  

Skicka en kommentar

<< Home