onsdag, maj 06, 2009

Musik: En låt #43.

The Wild Swans - The Coldest Winter In A Hundred Years

Jag har noll koll på The Wild Swans. Är överlag rätt dåligt insatt i svartklädd Liverpoolrock. Mina tre Echo & The Bunnymen-skivor åker inte fram särskilt ofta, och grupper som The Teardrop Explodes har jag aldrig ägnat någon uppmärksamhet. Det kan komma att bli ändring på det nu. Mycket möjligt. För sedan Herr Alarik tipsade om "The Coldest Winter In A Hundred Years" har jag varit rätt hookad. Egentligen är det en väldigt simpel låt. En enkel melodi, en berättarröst, en text om svunna tider, minnen av gamla vänner, Liverpoolscenens profiler, beautiful freaks. Det är den vackraste talade låt jag hört sedan The Clienteles "Losing Haringey".

Låten kan höras (och texten kan läsas) här: The Wild Swans - The Coldest Winter In A Hundred Years

Etiketter: , , , , , ,

2 Comments:

Blogger Martin said...

Jag är snudd på besatt.

9:15 fm  
Blogger Niklas said...

Ja, den är verkligen fantastisk! Har de alltid varit så här bra?

9:19 fm  

Skicka en kommentar

<< Home