onsdag, mars 08, 2006

Dagbok: Get down with the sickness.

Tisdag 7 mars -06

Jag har inget vitt skynke. Varför har jag inget vitt skynke? Jag behöver ett vitt skynke att hänga i fönstret för att visa att här finns sjukdom, här finns smitta, här finns en person som tillbringar alla dygnets timmar i sängen eller framför datorn, av den enkla anledningen att han har för mycket värk i lederna för att kunna ta sig utanför dörren.
Jag fick hem en beställning från CDON idag. Brevlådan sitter på väggen våningen under. Det var knappt att jag tyckte det var värt besväret att baxa sig ner dit för att få lyssna på mina nya skivor. Då fattar ni kanske vidden av det hela.

Intressanta feberdrömmar är ju alltid roligt.
1) Jag satt i telefon med en kund. Han hade problem med sitt bredbandsuttag. Det tycktes glappa. Gång på gång frågade jag hur felet yttrade sig, gång på gång svarade han, gång på gång lyckades jag glömma bort vad han sagt och gång på gång tvingades han upprepa sig, vilket till slut gjorde honom ganska upprörd. Detta utspelade sig HELA natten mellan söndag och måndag, såväl i vaket som sovande tillstånd.

2) Denna utspelades helt i vaket tillstånd. Jag satt vid en dator. I datorn fanns information om min kropp, varenda cell, por, nerv, muskel, representerades av filer i ett filsystem som var identiskt med vanliga Windows-utforskaren. Jag sökte sjukdomen för att kunna eliminera den, men var inte säker på vilken fil som var rätt. Att välja fel kunde bli ödesdigert. Jag kanske aldrig skulle boota igång igen.

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Hej! Jag har uppdaterat min blogg med en färsk veckolista! Kikar in här hos dig ofta!:) www.artsandmusic.blogspot.com

Ha de bra!

8:01 fm  

Skicka en kommentar

<< Home