fredag, april 06, 2007

Musik: Vem e Feist?

Överallt snackas det om denne Feist. Det tog lång tid innan jag förstod att det inte rörde sig om ett tyskt krautrockband från 70-talet utan en kanadensisk indietjej med kopplingar till bland annat Broken Social Scene. Inget som vanligtvis tilltalar såväl Riche-stammisar som Frank Zappa-junkies och softrockbloggare, men Feist verkar nästla sig in och funka precis överallt.

Utom hos mig då.

Inte för att jag har någonting emot henne, absolut inte. ”Limit To Your Love”, den enda Feist-låt jag hittills hört, är verkligen jättebra. Det är bara det att jag inte varit medveten om hennes existens förrän nu, 2007.

Det är naturligtvis problematiskt för mig. Jag anser mig ju trots allt ha hyfsad koll. Denne Feist har helt enkelt gått mig helt förbi. Hur har det gått till? Vad mer har jag missat?

Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Feist är bra hon (:

11:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home