lördag, juni 07, 2008

Humor: Dylan Moran.



Det är lördag, det är kväll, och jag har slöat sedan i torsdags. Jag skulle egentligen ha gått ut och druckit en öl med en god vän ikväll, men ingen av oss var väl särskilt upplagd, så jag blev kvar i soffan hela aftonen. Mitt sällskap: en kvarglömd folköl från i torsdags, och Dylan Morans standupshow "Monster". Vilken kväll det blev. Jag skrattade som jag inte skrattat sedan... ja, jag vet inte.
Dylan Moran är inte bara väldigt stilig, utan också härligt misantropisk. Som vilken ståuppare som helst irriterar han sig på vardagliga fenomen, men utan att bli aggressiv eller högljudd, utan snarare förbluffad och vidögd. Han röker och dricker, är underbart irländskt självdestruktiv. Men allt det där är bara detaljer och scenpersona. Det är timingen och skämten som gör "Monster" till en sådan skrattfest.

Jag som inte ens brukar gilla standup.

Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh, en uppdatering, det var på tiden!

Jag brukar inte heller gilla standup, men det där lät intressant. Minns dock ett tillfälle då jag faktiskt tyckte att Henrik Schyffert var rolig. Ett ynka tillfälle, mind you.

1:47 fm  

Skicka en kommentar

<< Home