tisdag, april 29, 2008

Musik: En låt #32.

Jona Lewie - In The Kitchen At Parties

Dagens obsession: Jona Lewie!

"In The Kitchen At Parties" gick varm under någon vecka för ett par (fem?) somrar sedan, och sen glömde jag bort den. Tills nu. Jag satt i köket och talade med en kille från australien för några (fem?) helger sedan, och kom på mig själv med att citera låtens titel. Först ikväll letade jag upp den på YouTube, och hittade detta fantastiska klipp från Top Of The Pops. Jona har ett oslagbart roat uttryck i ansiktet, dansar som en fåne och har doatjejer som ser underbart uttråkade ut. Jag kan inte hålla mig för skratt, men tycker att det på något plan är jävligt bra på riktigt också. Det är en enkel låt, men den säger så mycket. Imorgon har jag fest. Kolla efter mig i köket.


"I'm no good at chatting up and I always get rebuffed.
Enough to drive a man to drink I don't do no washing up.
I always reached the stuff piled up
a-piled up in the sink.

But you will always find him in the kitchen at parties."

Etiketter: , , ,