torsdag, april 10, 2008

Musik: Ett blandband #1.

Ett blandband från länge, länge sen. Inget klockrent blandband, absolut inte, men jag minns att det funkade bra sena nätter när man inte orkade med något snärtigare. Det var långsamma, melankoliska, vackra och ibland dramatiska låtar. Vissa av dem gillar jag rent av fortfarande. Jag saknar att spela in blandband.

Titel: Nightsongs/hymns

Tid: 90 min

Sida A:

1. Perishers – The Night
2. Tim Buckley – Once I Was
3. Belle & Sebastian – The Fox In The Snow
4. Saint Etienne – I Buy American Records
5. Spiritualized – Out Of Sight
6. Rosie Thomas – 2 Dollar Shoes
7. Kent – På Nära Håll
8. Folk Implosion – Gravity Decides
9. Nick Cave – God Is In The House
10. Bright Eyes – Drunk Kid Catholic
11. Songs Of Soil – Sleep

Sida B:

1. Smashing Pumpkins – Crestfallen
2. Tomas Andersson Wij – Gör Nånting Vackert
3. Wheat – Body Talk (Part 2)
4. Doves – Satellites
5. Lloyd Cole – Sentimental Fool
6. Granada – Sister
7. Red House Painters – Michigan
8. Nick Drake – Northern Sky
9. Vega – Barcelona
10. Pete Yorn – Simonize
11. Bonnie “Prince” Billy – I See A Darkness

Etiketter: ,

1 Comments:

Blogger thisismycat said...

Det där skulle kunna vara ett blandband som jag gjort, på "den tiden". Jag saknar också att göra blandband. Jag hade ett excel-dokument med alla blandband jag gjort för att alltid hålla koll på att ingen fick samma låt två gånger.

7:54 fm  

Skicka en kommentar

<< Home