måndag, mars 23, 2009

Svammel: Loppisfynd, once more.

Ett gäng loppisbesök är obligatoriska varje gång jag befinner mig i min hemstad, och helgen var inget undantag. Kom hem med säckvis med prylar.

Böcker:

Joyce Carol Oates - Blonde
Joyce Carol Oates - Älskad, Saknad
Goethe - Den Unge Werhers Lidanden
Knut Hamsun - Pan
Sylvia Plath - Glaskupan
Homeros - Odyssén
PC Jersild - Babels Hus
Per Gunnar Evander - Det Sista Äventyret
Gun-Britt Sundström - För Lydia
Hjalmar Söderberg - Varia
John Steinbeck - En Underbar Torsdag
Ivar-Lo Johansson - Gårdfarihandlaren
D.H. Lawrence - John Thomas And Lady Jane

Dessutom hittade jag återigen "Watchmen" till ett riktigt förmånligt pris. Jag har vid ett tidigare tillfälle köpt ett vattenskadat exemplar för en spottstyver, men den här var i utmärkt skick och kostade inte mer än en tjuga. Ett givet köp, trots att jag läst den fler gånger än vad som kan vara hälsosamt. Nu har jag läsning så det närmast räcker året ut.
Up yours, bokrean!

Skivor:

Blev bara en den här gången, då det var rätt dött i skivbackarna. Funderade en stund på en nypressad Impressions-platta, men fastnade till sist för Rolling Stones "Exile On Main Street".

Film: Det är sällan jag köper film överhuvudtaget, men den här helgen fastnade jag för "Stratosphere Girl", en film förvisso inte verkar jättebra, men ändå intressant. Beskrivs i baksidestexten som en blandning mellan "Lost In Translation", "Amelie Från Montmartre" och japansk anime. Tuva Novotny spelar med. Kan säkert vara värd en titt.

Annars: lite glasburkar och förvaringsflaskor, och faktiskt ett par billiga skor. Rent konsumtionsmässigt har det med andra ord varit en helt okej helg.

Etiketter: , , , , , ,