söndag, september 23, 2007

Svammel: Jag minns mina loppisfynd och hur jag brukade ta på dem.

Jag var på loppisrunda i helgen, för första gången på mycket länge. Jag hade glömt bort hur roligt det kan vara, men nu, eftersom min vän Moa behövde ett bord och jag behövde en byrå, blev jag påmind om det. Bord eller byrå hittade vi förstås inte, men det hör ju nästan till. Istället köpte jag följande:

En praktisk frukostbricka (eftersom jag sällan äter frukost i köket utan föredrar att äta den i sängen med någon film på laptopen).

Mickey Newbury - Frisco Mable Joy - på vinyl, i toppskick. 20 kronor.
Mamas & The Papas - The Mamas & The Papas - på vinyl, i lite sämre skick, men fullt lyssningsbar. Också 20 kronor.

Boo Radleys - Wake Up! - på cd i bra skick. 15 kronor.
Madder Rose - Panic On - på cd i bra skick. Också 15 kronor.
Bo Widerberg - Erotikon - inbunden roman.
Homeros - Odyssén - pocket.
Jens Christian Gröndahl - Indiansommar - pocket.
James Joyce - Odysseus - pocket.
Erland Josephsson - Rollen - pocket.
Paul Auster - Illusionernas Bok - pocket.
Gunnar Ekelöf - Dikter - pocket.
Barbro Alving - Bang. Klipp Ur Nuets Historia - inbunden samling artiklar.

All in all, en bra dag. Inget av detta slår dock mitt absolut bästa loppisfynd genom tiderna; Alan Moores "Watchmen" för tio kronor på en loppis i Småland. Knappast i toppskick, men klart läsbar.

Vilket är Ditt största loppisfynd?

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh fan. Det finns en bok som heter Indiansommar alltså... det hade jag ingen aning om när jag skrev min novell.

Mitt största loppisfynd är kanske Supremes Greatest Hits för 10 spänn. Brukar inte gå på loppis särskilt ofta, men det kan helt klart vara roligt.

8:31 em  
Blogger Niklas said...

Ja, det var titeln som fick mig att plocka upp den, och den såg riktigt intressant ut i övrigt också.

9:17 em  
Blogger thisismycat said...

Jag går på loppis sjukt ofta. I somras besökte vi totalt 20 st. inom en vecka. Därför är det svårt att mäta vad som är mitt största fynd. The Free Design på original-LP för 20kr kanske?
Heja Mickey förresten! Den är ganska vanlig på loppisar, synd att inte fler har vett på att köpa den och ta hem den. Den är fantastisk.

8:39 fm  

Skicka en kommentar

<< Home