onsdag, september 19, 2007

Svammel: Betyg, ey?

Som ni kanske märkt avslutas mina recensioner numera med några siffor. Exempelvis har ju både Jens Lekmans "Night Falls Over Kortedala" och filmen "This Is England" belönats med varsin åtta. Många har mailat och frågat vad det här är för påhitt, och jag känner att jag måste förklara mig innan allt går fullständigt överstyr.

Jag kallar det för "betyg". Jag har infört detta för att förenkla för de människor som ser recensioner mer som konsumentinformation är skönlitterära upplevelser. Nu påstår jag inte att mina recensioner skulle vara särskilt litterära, eller ens välskrivna, men om jag någon gång skulle sväva ut ett långsökt resonemang och, gud förbjude, glömma bort att komma med ett omdöme, så finns den där lilla siffran längst ner att ta hjälp av.

Frågor på detta?

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du ger vika för trycket ser jag. Först DN, sen Sandinniklaseyes...

11:13 em  
Blogger Niklas said...

... sen I Me Mine ?

11:50 em  
Anonymous Anonym said...

Jag viker mig aldrig!!!1111

8:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home