onsdag, september 05, 2007

Musik: En låt #24.

The Radio Dept. – Bachelor Kisses

Eureka! En gåta är löst, en gåta jag grubblat på i snart fyra år. En gåta som lyder: ”Vilket är bandet vars musik framkallar nästan exakt samma känslor som Radio Dept.? Samma odefinierbara känsla av saknad men också glädje, samma känsla som i andra sammanhang skulle kunna kallas för bitterljuv men som här är för stark för att riktigt kunna uttryckas så enkelt?”

Svaret (som nu framgår med sådan tydlighet att jag känner mig som en idiot) är naturligtvis Go-Betweens. Det krävdes en Radio Dept.-cover av en av deras allra finaste låtar för att jag skulle inse det. "Bachelor Kisses" är i melodi och stämning trogen originalet, men har Radio Depts omisskänliga ljudbild. Det låter förkrossande bra, och får mig att förälska mig i både Go-Betweens och Radio Dept. på nytt, som om jag hörde dem för första gången.

Låten går att ladda ner här. Gör det.

Etiketter: , , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

jisses vad du uppdaterar bloggen ofta nuförtiden!

det var en riktigt bra låt, synd att man inte fick höra hela bara.

2:52 em  
Blogger Niklas said...

Vafalls? Inte hela? Jag laddade ner låten där och nog var det hela alltid!

11:49 em  
Anonymous Anonym said...

Hmm... när jag laddade ner den tog den tvärt slut efter 1:17. Men jag får väl göra ett nytt försök då.

11:31 fm  

Skicka en kommentar

<< Home