måndag, september 03, 2007

Musik: Missing in action.

Hur kunde det hända, hur kunde det ske? Ena stunden fanns du där, nästa sekund var du borta. Försvunnen. Som om du aldrig existerat. Det känns tomt nu. Det finns ett hål där du brukade stå, ett tomrum.

Det är ovissheten som är värst. Jag vet att jag förmodligen aldrig ser dig igen, men inom mig slutar jag aldrig hoppas. Det otroliga kan hända. En dag ligger du kanske bara där, mitt framför ögonen på mig, som om allt bara varit en mardröm. Och då ska jag plocka upp dig, och jag ska varsamt lägga in dig i cd-spelaren och jag ska uppskatta dig som jag aldrig riktigt tog mig tid att uppskatta dig medan du var här.

Jag saknar dig, Sagor & Swings "Allt Hänger Samman".
--
Skivan försvann i flytten från Mälarhöjden till Sundbyberg. Om någon har ett exemplar av den, eller vilken Sagor & Swing-skiva som helst, att sälja för en någorlunda billig penning blir jag en lite lyckligare människa. Jag hade faktiskt planer på att samla på mig så mycket av Häpna-katalogen jag bara kunde komma över, men efter det här bakslaget vet jag inte om jag orkar fortsätta.
Inte utan Er hjälp.

(Offert kan mailas till nillas_s (a) hotmail.com)

Etiketter: , ,

4 Comments:

Blogger thisismycat said...

Köpte du inte den av mig? Jag saknar den skivan också, det var dumt att sälja den. Eller vänta nu, jag sålde den till Alister Grönkål, så var det... Hur som helst, jag måste också köpa på mig Sagor & Wing-skivor. Idiotiskt av mig att sälja den

8:25 fm  
Blogger Niklas said...

Jag minns inte vem jag köpte den av, men jag tror det var någon på DSC. Det var den och sen någon mer skiva. Minns inte vilken. Känns jävligt surt att den försvunnit, men den kanske dyker upp. Hoppas det.

9:43 fm  
Anonymous Anonym said...

Tråkigt att den försvann.
Är den svår att få tag på eller?

3:04 em  
Blogger Niklas said...

Mnja. Inget som finns på Ginza, men Dotshop har den i alla fall. Tänkte dock ge mig ut på stan och leta efter den på lördag. Någon butik borde ha den för en billig penning.

12:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Home