tisdag, juli 15, 2008

Svammel: Projekt inför semestern.

Fyra dagar kvar, tre om man räknar bort denna, som ju börjar gå mot sitt slut. Sen är det semester. Lord knows I need it. Den här dagen är folk lite extra jävliga, och jag kommer på mig själv med att till och från önska livet ur dem (ja, jag syftar på DIG Lisbet). Det är ett hundliv det här, men i tre veckor får jag ta en paus från det. Jag har ingen aktivitet planerad. Ingen resa, inget flängande, inga måsten. Jag funderar på att köpa en cykel och fara runt planlöst i söderort, jag funderar på att ta långa promenader. Men jag kommer, med största säkerhet, att hålla mig i närområdet. Allt annat vore för ansträngande och uppstressande (såvida det inte sker helt spontant då, då kan det funka).


Några mindre projekt har jag ändå planerade inför semestern. Små, opretentiösa grejer, som att:


- Läsa Grant Morrisons skruvade serie "Invisibles".
- Avverka några av de lånade och inköpta böcker som står prydligt uppradade i hyllan ovanför sängen.
- Äta frukost på balkongen, i morgonsolen (om den behagar visa sig).
- Tillbringa en (1) hel dag i sängen (med korta utflykter till köket och toaletten).
- Dessutom har jag haft en fix idé om att jag någon dag, helt på egen hand, ska hälla i mig en hel box rödvin, men jag har blivit övertalad att låta bli.

Etiketter: ,