fredag, juni 05, 2009

Musik: Kommande Bear Quartet-skivan.

Om ni inte redan visste det så finns fyra låtar från kommande Bear Quartet-skivan att provlyssna hos Adrian Recordings. Jag sitter och lyssnar as we speak, och jag är kluven. Det här låter inte riktigt som jag hade önskat. "Sweet Beef" liknar mest gammalt överblivit Silverbullit-material, melodin i "Millions" vill inte leda någonstans, "I Was A Weapon" är förvisso snyggt suggestiv, men står mest och trampar vatten den också. Första intrycket: inte överväldigande. Samtidigt är det ju lite av charmen med BQ. Sakta men säkert gräver de sig in under huden. Man får ge dem lite tid helt enkelt. Jag ska börja med att ge dem några timmar av mitt liv nästa lördag, då de framför nya skivan live på Strand. Kan bli kul, om så bara för att de är ett av få favoritband jag aldrig sett tidigare.

Etiketter: ,

1 Comments:

Blogger Valdemar said...

Jag är inte heller överväldigad. Men som sagt, man får väl ge det lite tid. Tog ett bra tag innan jag började gilla Cosy Den t.ex.

2:37 fm  

Skicka en kommentar

<< Home