onsdag, januari 18, 2006

Dagbok: Lite tom.

Idag är jag ledig och lite bakfull. En flaska champagne har stått kvarglömd i mitt kylskåp sedan nyårsafton, och igår såg jag och Jannis till att förbruka den tillsammans med ett par folköl. Vi tänkte gå till Red Brick, men kom på att det troligtvis var stängt på tisdagar, så vi blev kvar i lägenheten hela kvällen, hela natten.
Morgonen kom som ett slag i ansiktet. Klockan sju ringde mat-och-sov-klockan, och det var dags att släpa smutstvätten till tvättstugan. Gjorde så och kollapsade sedan på sängen igen tills klockan sa till att det var dags för torktumlaren. Pappa och syrran tittade förbi, och jag bjöd på kaffe. Sen drog Jannis och jag ut på stan där vi åt pizza. Gick till Knyck & Sälj och köpte vinylskivor med The B-52's och John Cale.
Kom hem ensam och somnade framför Richard Linklaters "Slacker" som jag hyrt på Casablanca. En pulserande tomhet rör sig innanför bröstkorgen. Den kommer att finnas där länge.

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

the B-52's!!!! ballt. tack för brunt vatten. (;

8:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home