tisdag, januari 16, 2007

Musik: Ett synnerligen hemligt band.

På den tiden då Michael Grace Jr skrev kommunikéer på My Favorites hemsida Lost Detective brukade han alltid avrunda med orden "Stay lost!"
Och vilse är just vad jag känner mig just nu.
Jag snubblade nämligen just över ett band kallat The Secret History , vilket är exakt det Michael Grace Jrs nya band skulle kallas.

"During the last two years of this band's shaky solidarity, I began to plan—sadly—for this moment. I wrote the name of an imaginary band called The Secret History in the margins of my New York Times. I thought of what I would do, what I could do, if I had to start again. In the next couple months, this will all begin to take shape; a new project, old faces, a new website and diary, a resurrection of the record, a search for a new Nico, a crime to end all crimes. The last battle."

Det finns mycket som talar för att han är inblandad i detta: produktionen som skriker brittiskt 80-tal (om än mer Field Mice än The Smiths) , låttitlar som "Sweden" (My Favorite var stora Sverige-vänner) länken till The Secret History från My Favorites Last.FM-sida och, framförallt, det faktum att en av sångarna låter väldigt mycket som Michael Grace Jr.

Men ingenstans kan jag få det bekräftat. Ingenstans kan jag finna den information jag så ivrigt letar efter. En sökning på "The Secret History" på Google resulterar naturligtvis mest i en massa Donna Tartt-träffar, och kombinerat med "My Favorite" får man veta att "Den Hemliga Historien" är mångas favoritbok, men inte mycket mer.

Antar att jag helt enkelt får lov att ”stay lost”.

Att det sen inte är alls lika bra som My Favorite spelar ingen större roll. Huvudsaken är att Michael Grace Jr (kanske) är tillbaka och sprider melankoli och förvirring igen.

Etiketter: , , , ,

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Var fann du låtarna?

3:07 em  
Blogger Niklas said...

Törs man verkligen avslöja det? :-/

3:22 em  
Anonymous Anonym said...

vi vill ju också höra låtarna!

4:16 em  
Blogger Niklas said...

Jag hittade dem på DC, men minns inte riktigt vilken hub det var. Borde gå att hitta på Soulseek också. Annars kan jag slänga upp någon låt senare i veckan, om det finns intresse.

7:30 em  
Anonymous Anonym said...

Släng upp!

4:20 em  
Blogger Johan said...

Ja! Släng upp!

9:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Home