tisdag, augusti 19, 2008

Musik: Album-playlist kvällen 19 augusti

Poängen med bloggar är att kvantitet går före kvalitet, right? En blogg som uppdateras ofta, men med mindre intressanta inlägg, får fler besökare än dess motsats*, right? Därför: ännu en kvällsplaylist:

Colin Blunstone - Some Years - It's The Time Of Colin Blunstone
Curtis Mayfield - Curtis
David Bowie - Young Americans

Big Star - Third / Sister Lovers
Erics Trip - Love Tara

Bear Quartet - Personality Crisis
Ronettes - The Best Of The Ronettes


*Detta är absolut inget illa dolt och cyniskt sätt att skriva att denna blogg skulle vara någon slags oas av kvalitetsläsning i en öken av undermåliga bloggar. Sand In My Eyes är för det mesta lika värdelös och ointressant som vad som helst, och det är jag fullt medveten om.

Etiketter: ,

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tycker att det är toppen att du lägger upp lite playlistor för då kan jag automatiskt få fler band/musiktips! ;D

10:45 em  
Blogger Niklas said...

Annso: Trevligt att det kan glädja någon (mer än mig själv) :)

10:57 em  
Anonymous Anonym said...

Stuck in self-deprecating bones and skin tonight, right? Du är min oas i alla fall, så det så.

11:08 em  
Blogger Niklas said...

Alice: Nja, mest lite irriterad på min bristande inspiration, och det faktum att jag finner så många klumpiga formuleringar i allt jag skriver och har skrivit. Borde försöka hitta tillbaka till någon slags... enkelhet. Och de här banala inläggen kanske är ett steg mot det, jag vet inte.

Och right back at ya, det där med oas.

11:12 em  
Anonymous Anonym said...

Fattar känslan tror jag, även om jag inte ser klumpigheten i dina texter. För mig brukar det ibland fungera att släppa tankarna på språk och formuleringar och istället koncentrera mig på att få ut det som rör sig i hjärtat. Det personliga är alltid intressant, oavsett om det är enkelt eller snårigt formulerat.

12:29 em  
Anonymous Anonym said...

Får jag kräkas offentligt på min egen förnumstighet? Jag har ingen aning om vad jag talar om och jag är den sista som borde ge andra råd.

12:32 em  
Anonymous Anonym said...

"För mig brukar det ibland fungera att tvångsmässigt spamma folks kommentarsfält."

12:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home