onsdag, september 10, 2008

Musik: Mitt senaste projekt.

Härom veckan inledde jag ett evighetsprojekt. Från varje skiva i min samling ska jag rippa minst en, högst tre, favoritlåtar, och spara som ett bibliotek på min hårddisk. Kan bli en lång och trevlig playlist av det när det blir klart. Om det blir klart. Projekt av det här omfånget kastar jag mig in i var och varannan vecka, men jag slutför sällan någonting. Än så länge går det iallafall rätt bra. Framförallt är det inspirerande. Jag upptäcker hur mycket bra musik som trots allt står gömd i de där IKEA-hyllorna.

Etiketter:

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Saker jag inte vill höra byggbasen för stambytet säga, #1:

"Projekt av det här omfånget kastar jag mig in i var och varannan vecka, men jag slutför sällan någonting."

Men ditt projekt gillar jag, vi lyssnade ju bara på bra låtar sist jag var hos dig!

8:28 fm  
Blogger Niklas said...

Haha, ja, det skulle ju onekligen låta rätt oroväckande.

La till rätt många låtar till mitt projekt igår, och hoppas hinna med att rippa en del skivor ikväll också.

10:53 fm  
Anonymous Anonym said...

Pittoreskt att köra med CD-skivor fortfarande. Jag har kastat mina i en container för länge sen.

9:01 em  
Blogger Niklas said...

anonym: Står containern kvar? I så fall var?

9:20 em  
Anonymous Anonym said...

Nja, tror inte det, men kolla containern för hårdplast vid återvinningscentralen Mariatorget. Man vill ju vara miljömedveten trots allt.

Jag har däremot kvar min gamla vinylsamling... CD-skivan var alltid ett ganska misslyckat och småfult lagringsmedia. Jag fastnade aldrig för det.

1:48 fm  
Blogger Niklas said...

Känner mig nu nödjad att förklara att jag naturligtvis skämtade - är inte så desperat efter skivor att jag skulle leta efter dem i containtrar. Ännu.

Har själv inget problem med cd-skivans utseende eller förpackning. Tycker de är behändiga och rätt snygga. En större samling tar förvisso lite plats i en lägenhet på 25 kvadrat, men det kan jag leva med. Det handlar om att prioritera.

8:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Home