lördag, oktober 25, 2008

Musik: Skotska dagar.

Ser man på, ser man på. De kommande dagarna ser, höstmörkret till trots, ljusa ut för mig och alla andra fans av skotska singer-songwriters. I afton, lördag, spelar Aidan Moffat, känd från Arab Strap på Bonden Bar. Blir det gamla Arab Strap-örhängen? Filmisk electronica med Lucky Pierre? Eller spoken word som på "I Can Hear You Heart" ? Oavsett vad lär det bli grymt. Känns ovanstående text som ett konserttips ur Nöjesguiden? Det är medvetet.

Södra Teatern får på måndag fint främmande. Där spelar nämligen en av mina allra största hjältar, Lloyd Cole. Karln har haft en otroligt jämn karriär, där enda bottennappet stavas "Bad Vibes", så jag hoppas på en konsert med nytt och gammalt om vartannat, från "Rattlesnakes" till "Antidepressant".

Etiketter: , , , , ,

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag vill höra "Forest fire"!

11:30 fm  
Blogger Valdemar said...

Jag köpte faktiskt "Rattlesnakes" på vinyl för några dagar sen. Good stuff.

12:05 em  
Blogger Niklas said...

Den är riktigt bra, Valle. Tyvärr blir det ingen konsert. Det var bara skymda platser kvar. Surt.

12:36 em  
Blogger Martin said...

Jag håller med om att Bad Vibes är bottennappet i karriären men en av mina allra största Lloyd-favoriter, Mannish girl, låg faktiskt på b-sidan till en singel därifrån. Missar nog tyvärr också konserten även om min vaga plan gällde Katalin i Uppsala i morgon.

10:23 fm  
Blogger Niklas said...

martin: Den har jag aldrig hört, men ska försöka kolla upp. Tycker "Bad Vibes" har ett par bra låtar, men som helhet är den riktigt blek.

Så han spelar i Uppsala också? Det var en nyhet för mig. Kanske kan bli att man ser honom ändå då.

11:00 fm  
Blogger Martin said...

Den finns på ena Morning is broken-singeln om det hjälper till i letandet.

8:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home