onsdag, september 14, 2005

Foto: Monica Zetterlund.














Jag var på jazzkonsert ikväll. Det var tradjazz. Glatt, lunkande och fullständigt tandlöst och ofarligt. Jag lyssnade med ett halvt öra, mest bara för att kunna skriva något i morgondagens tidning. Resten av uppmärksamheten riktade jag åt ett annat håll. Programbladet. Där hade arrangörerna nämligen tryckt ett foto på Monica Zetterlund, samma bild som jag själv nu letat upp och lagt upp här ovan.
Den är förtrollande vacker. Hon hade stil, Monica Zetterlund. Hon var en av få svenskar som kunde kombinera svenskheten med något annat, något större.
Hatten gör sitt till, ansiktsuttrycket, och så ljuset naturligtvis.
En tidlös bild av en tidlös artist.

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag håller med, det är en otroligt vacker bild. På en av vackraste kvinnorna någonsin.

9:19 fm  
Blogger En maska i strumpan... said...

Ja, hon var fantastiskt vacker och jag håller med om det där med att hon hade stil. Något i hennes utseende gjorde att hon alltid hade ett sorgset uttryck i ögonen även om hon log. Kanske tycker jag det pga texten i Olle Adolphssons låt "Trubbel" som dock gör sig bäst när den sjungs av Monica.

8:42 em  
Blogger Kerstin said...

Hej, jag skriver för en förening som ska publicera en broschyr med historiska kvinnor. Jag undrar om den vackra bilden som du har av Monika Zetterlund är din? Har du fulla rättigheter till den?
Får vi i så fall använda den?
svar till kerstin.akare@bredband.net

10:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home