tisdag, maj 22, 2007

Musik: En låt #21


Hanna Fahl – Kär I En Hipster

Jag är på bra humör, och kanske är det därför jag just nu mest lyssnar på rolig musik. Inte enbart, men den musik som fastnar djupast just nu är den som får mig att skratta, eller åtminstone le. Som ”Kär I En Hipster”, ett självhäftande litet glädjepiller till tidsdokument, lika här idag som den är borta imorgon. Minimalistisk, mjäkig och ironisk indiehiphop som går utmärkt att sjunga med i och mycket väl kan bli för hipsterfolket vad ”Boten Anna” var för datornördarna förra sommaren.
Jag har bara en invändning:
Hot Chip, Hanna?
Så förra året.


(Vill du höra den? Googla på "Kär i en hipster". Du hittar garanterat någon Speedyshare-länk någonstans.)

Etiketter: , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag vet inte. Lite rolig en gång kanske, men den kan nog bli jävligt enerverande i längden.
Fst det är klart, den blir väl roligare ju närmare smeten man befinner sig. Jag har inte ens koll på hälften av märkena som hon rabblar upp.

11:27 fm  
Anonymous Anonym said...

längesen du uppdaterade nu nillas!

1:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home